Arbeiders van de sector transport en logistiek hebben bij langdurige ziekte of ongeval recht op een extra uitkering. Beroepsziekten en arbeidsongevallen vallen niet onder deze regeling. Indien je hiervoor in aanmerking komt, doet het SFTL de betaling rechtstreeks op jouw zichtrekening. Het SFTL ontvangt de aanvraag tot terugbetaling binnen de 3 jaar na het tijdstip waarop het recht op de uitkering ontstaat.
Om recht te hebben op deze uitkering moet je aan 2 voorwaarden voldoen:
De aanvullende uitkering wegens ziekte wordt toegekend in 6 schijven. Het bedrag ervan varieert naargelang de periode waarin de arbeidsongeschiktheid zich voordeed, aangezien de forfaitair som jaarlijks op 1 januari wordt geïndexeerd:
Hoelang een ziekte ook duurt, slechts één enkele reeks toelagen kan toegekend worden. Herval je binnen de eerste 14 kalenderdagen die volgen op het einde van de vorige periode van arbeidsongeschiktheid, dan wordt deze nieuwe periode van arbeidsongeschiktheid bij de vorige toegevoegd.
Voldoe je aan de toekenningsvoorwaarden? Dan kan je een aanvraagformulier indienen bij het SFTL. Het aanvraagformulier bestaat uit 3 delen:
Stuur het ingevulde formulier terug naar:
SFTL
de Smet de Naeyerlaan 115, 1090 Brussel
email: info@sftl.be
Vragen?
02 424 30 80
Vooraleer de premie kan worden uitbetaald moet een aantal zaken worden gecontroleerd. Hiervoor moeten er gegevens van de RSZ binnenkomen en daar zit telkens een vertraging op van een kwartaal. Je oefent dus best enkele maanden geduld.